bajet 2010 dan jangkaan bonus perkhidmatan awam

Petang esok, Jumaat 23 , Oktober 2009, PM akan membentangkan bajet 2010 sekitar jam 3 petang. rakyat menjangka bajet yang mesra rakyat dan bajet berjiwa rakyat; sebabnya dengan semangat 1Malaysia rakyat didahulukan; pencapaian diutamakan.

bagi anggota perkhidman awam, meskipun tidak begitu digembar-gemburkan, mereka turut menjangka adanya pemberian bonus tahun ini. CUEPACs baru=-baru ini telah memohon agar anggota perkhidmatan awam diberikan bonus ini . Sekurang-kurangnya sebulan gaji.

Maka, petang esok, bersama-samalah kita mengikuti siaran langsung melalui tv dan radio pembentangan ini untuk mendengar berita-berita terkini tentang peraancangan dasar dan program pembangunan negara kita Malaysia.

Jika ada berita baik tentang perkara-perkara yang lebih menarik tentang bajet yang melibatkan penghidupan kita semua sebagai rakyat Malaysia, lebih-leibih lagi insentif-insentif baru termasuk pemberian bonus sila beri komen anda. Terima kasih.

2 comments:

My Glock said...

Kakitangan awam dapat bonus 1/2 @ 1 bulan gaji riuh satu dunia, agensi lain dapat 4 bulan gaji tak ada bunyi.
Pemberian bonus tak perlu diwawarkan dalam pembentangan bajet sebab menggunakan peruntukan tahun semasa (2009) bukan 2010, bajet dibentang untuk 2010.

Coffee Girl said...

yalah... dah lah RM500 jak... apuh... mana la cukup. orang setahun bonus pun ada, sikda nya madah kan kan kan???